Napjainkban hódító erővel tör előre a Tiktok. Azzal, hogy rövid idő alatt sokkal több impulzus éri a felhasználókat, mint más platformon, rendkívüli előnyre lehet szert tenni. Pontosan ez az elsöprő siker ébresztette fel az Instagram versenyszellemét és revansot követelt – megalkotta az Instagram Reelst. A nagy többség első ránézésre a Tiktok alá rendelte, azonban érdemes adni neki egy esélyt, mert komoly üzleti célokat lehet vele megvalósítani.
Másolás vagy valami új?
Míg a külföldi vállalkozó felhasználók már rutinosan építik be a mindennapi marketingjükbe a Reels-funkciót, addig az Instagram Reels Magyarországon korlátozott hozzáférésben elérhető. Ez azonban semmiképp se tántorítson el, mert ami késik, nem múlik. Van egy olyan réteg a felhasználók között, akik a Tiktok elsöprő sikerét múló tébolyként könyvelik el és szerintük idővel le fog csengeni. Viszont amellett nem lehet elmenni szó nélkül, hogyha az Instagram Explore page-t vagy a Facebook Watch-ot görgeted, két percen belül belebotlasz egy Tiktok videóba. Érzékelheted, hogy a Tiktok mindenütt ott van. Érdemes kihasználni és erre építkezni.
Jó lehetőségnek tűnik, de miért éri ez meg nekem?
A „jobb később, mint soha” elvet vessük el, legyen az első tartalmaid közt Reels videó, hogy előnyt kovácsolj a versenytársaiddal szemben. Kedveltesd meg magad az algoritmussal és hálás leszel az eredményért. Ha pedig a félelmed és a kételyeid abból fakadnak, hogy lefagysz a kamera előtt, vegyél egy mély levegőt- nem vagy ezzel egyedül. Pont ezért inspirálódj azoktól, akik már belefogtak, de akár tekinthetsz feljebb is – less el pár hatékony fogást multinacionális cégektől. A videós tartalomra jó ötlet lehet, ha megmutatod személyesen hogyan adod el a termékeidet, vagy bemutatod milyen előnyei vannak. Ha a Reels hatékonyságára törekedsz ebben az esetben fogadj meg egy jó tanácsot: a hashtaget mindig a leírás után közvetlen szúrd be. Sokan kifogásolják, mert rontja a poszt esztétikumát, de aki akarja, úgyis elolvassa a tartalmad.
Hogyan tudok a cégemmel profitálni a Reels-ből?
Minden cég életében eljön az a pont, amikor szintet lép. Ilyenkor a hirdetésekre befektetési lehetőségként tekintenek. Szerencsére igen rövid idő alatt rutinossá válhatunk az Instagram hirdetéskezelésében. Fontos, hogy merd kihasználni a platform adottságait, és videókban kommunikálni!
Kis változtatással, de működik!
Korábban megtárgyaltuk, hogy az Instagram egy hasonló felépítésű újítással rukkolt elő, mint a Tiktok, ezt kihasználva pedig miért ne posztolhatnád Instagramon újra azt a videós tartalmat, ami már egyszer Tiktokon bevált? Azt viszont fontos kiemelni, hogy egy nagy volumenű cég esetében ugyanannak a tartalomnak a posztolása párhuzamosan minden felületen egyenlő a lassú halállal, azonban minimális változtatással működőképes.
Ismerjenek meg jobban
Nagyon fontos, hogy más legyél, mint a többi vállalkozás. Ezt sokszor halljuk, azonban a mai világban egyedinek lenni néha lehetetlennek tűnik. A jó hír az, hogy mindannyian egy kicsit mások vagyunk valamiben, sosem leszünk pontosan ugyanolyanok. Így, amikor azt mondják, mutasd meg önmagad és beszélj arról, ami érdekel, akkor bátran vállald a feladatot! Engedj például betekintést a kulisszák mögé, adj ízelítőt az új termék ötleteléséből, az előkészületekből, esetleg mutass termékcsomagolást. Lássák, mennyi munka zajlik a háttérben és máris jobban meg fogják becsülni a termékedet és nem fogják sokallani az érte kért árat.
Minden vállalkozó eladni szeretne vagy legalább eladásra ösztönözni, ennek ellenére kerüljük, hogy minden egyes tartalmunk erről szóljon. Bátran használd ki az Instagram Reels lehetőségeit, és mutass valami újat! Ha úgy érzed, hogy nehezen találod meg az egyensúlyt az online kommunikációdban, fordulj bizalommal a Selector Online Marketing Ügynökséghez, akik segítenek megtalálni az arany középutat. Legyél hű a vállalkozásod missziójához, és építs ki bizalmi köteléket a közösségeddel.